niedziela, 3 listopada 2013

Nie taka dynia straszna :)

Dziś nietypowo dla Wylęgarni, zapraszamy do kuchni.
Jakiś czas temu kupiłam niedużą dynię i długo zastanawiałam się co z niej zrobić. W końcu znalazłam w internecie przepis na ciasto z dyni i postanowiłam spróbować. Nie jest trudne w przygotowaniu i wychodzi naprawdę smaczne. Myślę, że dynię można zastąpić także jabłkami, jednak pamiętajcie, aby odcisnąć z nich sok. A oto i przepis na Ciasto z dynią:


Składniki:
  • 1 szklanka cukru,
  • 3/4 szklanki oleju,
  • 1 i 2/3 szklanki mąki pszennej,
  • 3 jajka,
  • 2 szklanki startej na dużych oczkach dyni,
  • 1,5 łyżeczki sody (ja dodałam ok. łyżeczkę ponieważ posmak był dość intensywny)
  • 1,5 łyżeczki cynamonu,
  • 1,5 łyżeczki kakao,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • bakalie,
  • cukier puder,
Przygotowanie:
Do miski dodać cukier oraz olej i dobrze zmiksować. Następnie dodawać po jednym, całym jajku ciągle miksując. Przesiać mąkę, sodę, cynamon, kakao oraz proszek do pieczenia i stopniowo dodawać do miski z jajami, olejem i cukrem. Wszystko dobrze zmiksować Stopniowo dodawać do masy dynię i również zmiksować. Na końcu dodać bakalie i wymieszać łyżką. Masę przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 50-60 w 180 stopniach C. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem i gotowe! Smacznego!




Życzę  smacznego.


Pozdrawiam,
Wspólniczka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz